Ο πόλεμος έχει μόνο χαμένους
Δεν αντέχω να μην πω δυό λόγια γι αυτό το άθλιο μακελειό στο Λίβανο. Διάβασα πολλές αναλύσεις, διεθνείς και εγχώριες. Ό,τι και να λένε, ο πόλεμος δεν έχει ποτέ νικητές. Μόνο χαμένους, μόνο θύματα. Κι αυτοί που νομίζουν ότι επειδή είναι στρατιωτικά πιό ισχυροί, είναι και ηθικά ανώτεροι (ισραηλινοί), δεν θα αργήσουν να υποστούν τις συνέπειες της φενάκης τους. Αλλά κι αυτοί που ενώ εκφράζουν μόνο ακραίες σέκτες και αντιπροσωπεύουν μόνο τον υπερφίαλο εγωιστικό φανατισμό τους (χεζμπολά), καταδικάζουν τα παιδιά ενός ολόκληρου λαού να υποστούν την υπέρτατη φρίκη, θα πάρουν κι αυτοί - σύντομα - τις απαντήσεις τους. Εν τω μεταξύ, οι αθώοι νεκροί πληθαίνουν.
Επισκέφθηκα το http://angryarab.blogspot.com αλλά δεν διάβασα ούτε λέξη. Είδα μόνο τις φωτογραφίες του Hanady Salman. Αν αντέχετε τη φρίκη, δείτε τις κι εσείς. Εγώ, λυπάμαι, δεν αντέχω δεύτερη φορά. Αναδημοσιεύω μόνο την - φαινομενικά τουλάχιστον - πιό ανώδυνη. Το χεράκι αυτού του παιδιού που παραδίδεται με τόση αθωότητα στη φροντίδα του ενήλικα, με συγκλόνισε. Ενός ενήλικα που λίγη ώρα μετά μπορεί να σκοτώνει με το εξ' αποστάσεως βλήμα του το παιδάκι του 'εχθρού'!!
Θέλω, σαν τον Κινέζο σοφό που διάβασα κάποτε σ' ένα βιβλίο του Καζαντζάκη, όταν γεράσω να γίνω παιδί.
13 σχόλια:
Δηλαδή, για σένα οι παλαιστίνιοι και οι ισραηλίτες είναι το ίδιο; εγώ νομίζω πως οι παλαιστίνιοι είναι τα θύματα και οι ισραηλίτες με τους φίλους τους αμερικανούς οι θύτες.
Αγαπητέ cumulus,
η συμμαχία και η γενικότερη σύμπνοια ισραηλινών και αμερικανών είναι γνωστή τοις πάσι. Για μένα όμως, άλλο τόσο γνωστό είναι και το ότι η 'Χεζμπολά' είναι τρομοκρατική οργάνωση που δεν αντιπροσωπεύει τον παλαιστινιακό λαό. Στον β' παγκόσμιο πόλεμο οι Άγγλοι ήταν οι καλοί και οι Γερμανοί οι κακοί. Αλλά δεν ξεχνώ ότι τα πρώτα στρατόπεδα συγκέντρωσης τα έφτιαξαν οι Άγγλοι και όχι οι Γερμανοί (στη Νότια Αφρική) καθώς επίσης δεν ξεχνώ ότι δεν ήταν όλοι οι Γερμανοί Ναζί. Στον πόλεμο του Λιβάνου, είμαι με τους παλαιστίνιους αλλά για τα δεινά τους φταίει σε μεγάλο βαθμό η συμπεριφορά της Χεζμπολά. Επίσης, δεν μου διαφεύγει ότι πολλοί ισραηλινοί έχουν ασκήσει δριμύτατη κριτική στην πολιτική των κυβερνήσεών τους (βλέπε πχ τον ακαδημαϊκό και συγγραφέα Amos Oz ο οποίος υποστηρίζει ένθερμα ήδη από το 1967 την πολιτική λύση των δύο ανεξάρτητων κρατών).
Αυτό όμως που μάλλον σου διέφυγε από το αρθράκι μου είναι ότι οι νεκροί δεν έχουν εθνικότητα. Μόνο δικούς τους, που τους θρηνούν. Ο πόνος είναι παντού και πάντα, ίδιος για όλους, κι εγώ είμαι πρωτίστως ενάντιος στον αχρείαστο πόνο.
Μιχάλη οι φωτογραφίες που υπάρχουν πραγματικα σοκάρουν όλους εμάς που πιστεύουμε πως η γη είναι πολύ μεγάλη και μας χωρά όλους στην αγκαλιά της χωρίς τόσο πόνο και φρίκη.Δυστυχώς όμως αυτοί που αποφασίζουν για τις τύχες τοσων αθώων έχουν ΄τετράγωνη λογική και πέτρινη καρδιά.Επιτέλους όλοι μας πρέπει να καταλάβουμε πως όλοι εμέις είμαστε η ΄'υπερδύναμη΄',και κάποτε πρέπει να υψώσουμε τη φωνή μας τόσο δυνατά που να φτάσει στα ασφαλή γραφεία των δυνατών. ΠΕΤΡΟΣ
Πέτρο,
δεν κατάλαβα γιατί επέλεξες το 'anonymous' και όχι το 'other' για να βάλεις το όνομά σου, αλλά δεν έχει και τόση σημασία. Επί της ουσίας, δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με όσα λες.
Αυτό όμως που μάλλον σου διέφυγε από το αρθράκι μου είναι ότι οι νεκροί δεν έχουν εθνικότητα. Μόνο δικούς τους, που τους θρηνούν. Ο πόνος είναι παντού και πάντα, ίδιος για όλους, κι εγώ είμαι πρωτίστως ενάντιος στον αχρείαστο πόνο.
ΚΡΑΤΩ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ. σ ΑΥΤΟ ΣΥΜΦΩΝΩ 100%
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΕ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΖΜΠΟΛΑΧ
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Η ΧΕΖΜΠΟΛΑΧ ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΕΚΕΙ...
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΑΡΚΕΙ ΤΟ istologion, ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣΑΙ.
Ξέρω ότι το επισκέπτεσαι, γιατί ψάχνοντας τους επισκέπτες του, σε βρήκα...
ΠΑΝΤΩΣ, ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΔΙΚΟ για το blog σου, να κλείσω την πρώτη μου επίσκεψη εδώ, επικριτικά.
Διάβασα όσα μπόρεσα (είναι κακή η ώρα που μπήκα...) και ειλικρινά ΝΟΙΩΘΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΟΥ!!!
ΜΠΡΑΒΟ
Αγαπητέ alas,
σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια σχετικά με το blog μου.
Απ' ότι φαίνεται όμως, μάλλον δεν συμφωνούμε στις απόψεις μας για τον πόλεμο στο Λίβανο. Θα ήθελα να σε διαβεβαιώσω πάντως ότι δεν μου λείπει η πληροφόρηση και όση έχω, προέρχεται από πολυάριθμες πηγές, κυρίως ξένες αλλά και εγχώριες, όπως το 'ιστολόγιο'. Πρόσεξε όμως μη κάνεις λάθος: δεν έγραψα πουθενά ότι για όσα συμβαίνουν εκεί φταίει η Χεζμπολά, έγραψα ότι φταίει σε μεγάλο βαθμό. Η γνώμη αυτή στηρίζεται στα κάτωθι γεγονότα. 1ον ότι είναι τρομοκρατική οργάνωση, 2ον ότι σε αντίθεση με τη Χαμάς, δεν αντιπροσωπεύει τους παλαιστίνιους, 3ον ότι εδώ και πολύ καιρό (χρόνια)εκτοξεύει συνειδητά ρουκέτες εναντίον αμάχων σε πόλεις όπως η Χάϊφα, 4ον ότι κρύβεται με δειλία μεταξύ αμάχων σε γειτονικό κράτος (Λίβανος) του οποίου έχει καταλύσει την εθνική κυριαρχία στο νότο. Επιτέλους, οι τύποι δεν είναι ακριβώς gentlemen!! Ξέρεις, ακόμα και οι πόλεμοι έχουν την ηθική τους. Η ηθική αυτή δεν αφορά μόνο το 'ποιός ήρξατο χειρών αδίκων' αλλά και το ΠΩΣ πολεμούν. Παράδειγμα: οι Πολωνοί το 1939 νομιμοποιούντο ηθικά να αντισταθούν στην απρόκλητη επίθεση των Γερμανών. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι νομιμοποιούντο να προβαίνουν σε ακρότητες, όπως το να σκοτώνουν συνειδητά αμάχους, να τους χρησιμοποιούν ως ασπίδες κτλ. Αν το έκαναν αυτό, τότε θα έχαναν την ηθική τους νομιμοποίηση. Η Χεζμπολά και η ηθική έχουν πάρει από πολλού διαζύγιο, αν συναντήθηκαν ποτέ. (και μην μου πεις για τους ισραηλινούς, γιατί τότε θα κάνω copy-paste τα ίδια) και ακόμη περισσότερα. Τελειώνοντας αυτό το σχόλιο-σεντόνι θα σημειώσω μετά χαράς ότι επιτέλους έλληνες αρθρογράφοι (Καρυπίδης, Κοτζιάς στην Ημερησία) τολμούν και γράφουν - ίσως για πρώτη φορά από το 1980 - ισορροπημένα άρθρα αντί για γελοίους κλαυθμηρισμούς υπέρ των καλών παλαιστινίων και των κακών εβραιοαμερικάνων.
Χθές το βράδυ αντάλλαξα μερικές δικτυακές κουβέντες με ένα Ισραηλινό κοντά στο Tel Aviv και θα πρέπει να ομολογήσω ότι ο τρόμος τελικά δεν έχει μόνο μία σημαία. Πρέπει να διαβάζουμε την ιστορία και τα γεγονότα με ψυχραιμία και ρεαλισμό.
ΠΑΛΙ ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ.
ΑΠΟ ΤΟ "ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ" ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ:
Τι είναι η Χεζμπολλάχ;
Πρέπει να σημειώσουμε ότι η Χεζμπολλάχ εκτός από ένοπλη οργάνωση,
είναι και πολιτικό κόμμα, που υποστηρίζεται μαζικά από τον Σιιτικό πληθυσμό (μάλλον την μεγαλύτερη θρησκευτική ομάδα στον Λίβανο) και όχι μόνον -
αλλά είναι και οργάνωση κοινωνικής πρόνοιας.
Η Χεζμπολλάχ δεν μπορεί να εκδιωχθεί από τον Λίβανο, καθότι είναι κομμάτι του.
Να σημειωθεί επίσης ότι η Χεζμπολλάχ έχει τεράστιο κύρος μέσα στον Λίβανο αλλά και στον Αραβικό κόσμο, επειδή είναι η μόνη Αραβική ένοπλη ομάδα που έχει "νικήσει" τον Ισραηλινό στρατό, αναγκάζοντάς τον να αποχωρήσει από τον κατεχόμενο Λίβανο το 2000.
Η οργάνωση θεωρείται ακόμα και για το 74% των Χριστιανών του Λιβάνου, αντιστασιακή και όχι τρομοκρατική!!!!!!!!!!!!!!!
Η εισβολή και η κατοχή του Λιβάνου από το Ισραήλ, ήταν άλλωστε αυτό που δημιούργησε την Χεζμπολλάχ.
Μετά τις εκλογές του 2005, η Χεζμπολλάχ έχει 23 βουλευτές και δύο υπουργούς στην κυβέρνηση του Λιβάνου.
Ο ηγέτης της, ο Σεΐχης Νασράλλα, είναι πιθανότατα η δημοφιλέστερη εν ζωή προσωπικότητα στον Αραβικό κόσμο (παρότι είναι Σιίτης).
Οι βλακείες ότι η Χεζμπολλάχ «κρύβεται» ανάμεσα σε αμάχους στην Βηρυττό π.χ. στέκουν μόνο αν αγνοήσει κανείς ότι η Χεζμπολλάχ είναι νόμιμο πολιτικό κόμμα, νόμιμη οργάνωση στον Λίβανο - επαναλαμβάνω - και έχει δικαίωμα να έχει γραφεία όπου θέλει...
Αυτά καλό είναι να τα ψιλο-λαμβάνουμε υπόψη μας πριν αρχίσουμε τις αερολογίες των «ίσων αποστάσεων» λειτουργώντας σαν παπαγαλάκια των μεγάλων Αμερικάνικων ΜΜΕ για το Ισραήλ.
και πάλι από το ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ δες αποσπάσματα από 2 άρθρα που δημοσιεύτηκαν τις προηγούμενες ημέρες στο ΙΣΡΑΗΛ:
Το πρώτο του Gideon Levy, έχει τίτλο «Ποιος το ξεκίνησε;» και αναφέρεται στα γεγονότα της Γάζας.
..."Τι θα γινόταν αν οι Παλαιστίνιοι δεν εκτόξευαν τους πυραύλους Κασσάμ;
Θα είχε άρει το Ισραήλ την οικονομική πολιορκία που έχει επιβάλει στην Γάζα;
Θα άνοιγε τα σύνορα στους Παλαιστίνιους εργάτες;
Θα απελευθέρωνε τους φυλακισμένους;
Θα γινόντουσαν συναντήσεις , με την εκλεγμένη ηγεσία για διαπραγματεύσεις;
Θα ενθάρρυνε τις επενδύσεις στην Γάζα;
Ανοησίες.
Αν οι κάτοικοι της Γάζας καθόντουσαν φρόνιμοι - όπως περιμένει από αυτούς το Ισραήλ, η υπόθεσή τους θα εξαφανιζόταν από την ατζέντα - και εδώ και σε όλο τον κόσμο.
Κανένας δεν θα νοιαζόταν για την μοίρα των κατοίκων της Γάζας αν δεν συμπεριφέρονταν βίαια.
Αυτή είναι μια πολύ πικρή αλήθεια, αλλά τα πρώτα 20 χρόνια της κατοχής πέρασαν ήσυχα και δεν κουνήσαμε το δακτυλάκι μας για να την σταματήσουμε.
Αντίθετα, σιωπηλά, κτίσαμε την τεράστια, εγκληματική επιχείρηση των επoικισμών.
Με τα ίδια μας τα χέρια ωθούμε και πάλι τους Παλαιστίνιους στην χρήση των ασήμαντων όπλων που διαθέτουν - και σαν απάντηση χρησιμοποιούμε σχεδόν ολόκληρο το τεράστιο οπλοστάσιο που διαθέτουμε και συνεχίζουμε να διαμαρτυρόμαστε ότι «αυτοί το άρχισαν»...
... Η Δυτική Όχθη είναι ακόμα υπό κατοχή, οι εποικισμοί ευημερούν και κάθε δειλή απόπειρα για να μας δώσουν το χέρι, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης του Ισμαήλ Χανίγιε [πρωθυπουργού της Χαμάς], απορρίπτεται αμέσως.
Και μετά από όλα αυτά, αν κάποιος ακόμα εκφράζει αμφιβολίες, λαμβάνει την απάντηση: "Αυτοί το ξεκίνησαν"…Αυτοί το ξεκίνησαν και το δίκιο είναι με το μέρος μας, ενώ η πραγματικότητα είναι πως δεν το ξεκίνησαν αυτοί και το δίκιο δεν είναι με το μέρος μας.
- Το δεύτερο προέρχεται από τον Ισραηλινό Πολιτικό Επιστήμονα Ζεέβ Μαόζ και αφορά τα διαδραματιζόμενα στον Λίβανο. Έχει τίτλο «Η ηθική δεν είναι με το μέρος μας». Ακολουθεί ένα μικρό απόσπασμα κι’ από αυτό:
«Υπάρχει πρακτικά μια ιερή συναίνεση σήμερα πως ο Πόλεμος στον Βορρά είναι δίκαιος πόλεμος και πως η ηθική είναι με το μέρος μας.
Θα πρέπει να πούμε την πικρή αλήθεια: η ιερή αυτή συναίνεση βασίζεται σε βραχυπρόθεσμη και επιλεκτική μνήμη, σε μια εσωστρεφή κοσμοθεώρηση και στα δύο μέτρα και σταθμά.
Ο πόλεμος αυτός δεν είναι δίκαιος.
Το Ισραήλ χρησιμοποιεί υπερβολική βία χωρίς να διακρίνει μεταξύ αμάχου πληθυσμού και εχθρού, μοναδικός στόχος της οποίας είναι ο εκβιασμός.
Αυτό δεν σημαίνει πως η ηθική και το δίκαιο είναι με την πλευρά της Χεζμπολλάχ. Ασφαλώς όχι.
Αλλά το γεγονός ότι η Χεζμπολλάχ "το ξεκίνησε" όταν απήγαγε στρατιώτες πέρα από τα διεθνή σύνορα δεν επαρκεί καθόλου για να μεταθέσει το δίκιο προς την πλευρά μας...»
---------------------
ΚΙ ΑΥΤΑ ΜΙΚΕ στα υπ' όψη μας...
Να είσαι καλά
Δεν έχει νόημα η συνέχεια της συζήτησης. Πολλώ δε μάλλον όταν οι απόψεις μου χαρακτηρίζονται 'βλακείες'. Επίσης δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει η παράθεση άρθρων (από το ιστολόγιο) που ξέρεις ότι τα έχω διαβάσει. Να σου παραθέσω κι εγώ μερικά με την άλλη άποψη; Εγώ νομίζω ότι δε χρειάζεται. Αν θελήσεις να τα βρείς, θα το κάνεις χωρίς την καθοδήγησή μου, είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις τον τρόπο. Εγώ πάντως σέβομαι τις απόψεις σου και δεν τις θεωρώ βλακείες. Απλά διαφορετικές, και νομίζω ότι σ' αυτόν τον κόσμο πρέπει τις διαφορές μας να τις γιορτάζουμε και όχι να γίνονται αφορμή για να χάνουμε την ψυχραιμία μας.
Εν πάσει περιπτώσει, αυτό είναι ένα blog για την πόλη (και τις πόλεις), και έτσι θα συνεχίσει. Αν έγραψα κάτι αυτό ήταν για τον πόνο και εκεί ήθελα να εστιάσω, και όχι να ταυτιστώ με την όποια πλευρά, άλλωστε, μακριά από εμένα οι ταυτίσεις.
mike
μόλις ξαναμπήκα στο blog σου και ειλικρινά στεναχωρήθηκα.
Δεν σκέφτηκα τις απόψεις ΣΟΥ όταν μετέφερα τη λέξη ΒΛΑΚΕΙΕΣ από το κείμενο του Ιστολογίου...
Δηλαδή δεν αναφερόμουν στο πρόσωπό σου.
Κι αυτό έρχομαι να το τονίσω και φυσικά να σου ζητήσω συγνώμη, γιατί ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΩ ΠΟΤΕ ΕΤΣΙ!!!
Ανεξέρτητα από το γεγονός ότι κάπου αντιφάσκεις:
Από τη μια με κατακρίνεις γιατί μετέφερα εδώ κείμενο που διαβάσαμε στο Ιστολόγιο,
και από την άλλη μου χρεώνεις μια λέξη (τη λέξη: βλακείες)που είναι στο κείμενο, που διαβάσαμε...
Τέλος πάντων
ΝΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΩ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ Ο,ΤΙ ΠΟΛΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ BLOG σου!!!Ειλικρινά.
Συνέχισε την ωραία σου προσπάθεια
alas,
δεν υπάρχει αντίφαση. Όταν μεταφέρεις τις λέξεις κάποιου τρίτου, τότε γίνονται δικές σου.
Καταλαβαίνω όμως και δέχομαι με ευχαρίστηση ότι αυτό δεν ήταν στις προθέσεις σου. Άρα είναι σα να μην έγινε. Δεν σε 'συγχωρώ' γιατί δεν υπάρχει λόγος, δεν έγινε τίποτα.
Σ' ευχαριστώ που επισκέπτεσαι το blog μου και περιμένω με ευαρέσκεια τα επόμενα σχόλιά σου.
:)
Δημοσίευση σχολίου